czwartek, 15 grudnia 2016

Pole równoległoboku i rombu

1. a) Narysuj dowolny romb o polu 20 cm².
b) Narysuj dowolny równoległobok (niebędący prostokątem) o polu 36 cm².

2. a) Podstawa równoległoboku ma 7 cm, a wysokość opuszczona na tę podstawę ma 8 cm. Oblicz pole tego równoległoboku.
b) Pole równoległoboku wynosi 29,25 cm², a jeden z boków ma 6,5 cm. Jaka jest wysokość tego równoległoboku opuszczona na ten bok?
c) Jedna z przekątnych rombu ma 19 cm,  a druga jest o 5 cm krótsza. Oblicz pole tego rombu.

3. Z czterech jednakowych trójkątów prostokątnych o przyprostokątnych  7 cm i 5 cm ułożono romb. Jakie pole ma ten romb?

4. Pole rombu jest równe 56 cm², a jedna z przekątnych ma długość 8 cm. Jaką długość ma druga przekątna?

5. Pole rombu jest równe 45 cm², a jego wysokość równa jest 7,5 cm. Oblicz obwód tego rombu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz